Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

Άλμη για διατήρηση φέτας ή γάρος


Περιγραφή

Είναι το υγρό στο οποίο μπορούμε να βάλουμε το τυρί φέτα και να διατηρηθεί στο ψυγείο για μήνες! Τη συνταγή την εντόπισε ο μπαμπάς μου για να διατηρώ τη φέτα που κουβαλάω με τα κιλά εδώ στην Κύπρο για να μη μου λείψει το τυρί από το χωριό μου στην Ελλάδα!!!
Άλμη για διατήρηση φέτας ή γάρος

ι χρειαζόμαστε:

  • 1 κιλό νερό
  • 100 γραμμάρια αλάτι

Πως το κάνουμε:

  1. Βάζω το νερό σε ένα μπωλ.
  2. Προσθέτω το αλάτι και ανακατεύω με σύρμα για να διαλυθεί καλά.
  3. Βάζω σε τάπερ το τυρί που θέλω να διατηρήσω και προσθέτω τόσο υγρό ώστε να το καλύψει πλήρως.
  4. Βάζω το τάπερ στο ψυγείο και το διατηρώ εκεί.
  5. Κάθε φορά που θέλω ένα κομμάτι τυρί το κόβω με το μαχαίρι μου, το ξεπλένω με λίγο νερο από τη βρύση μου και σερβίρω σε πιατάκι.

Λίγα μυστικά ακόμα

Αυτό το υγρό στην περιοχή μου το λέμε "γάρο". Έχω την εντύπωση πως σε κάθε περιοχή ονομάζεται διαφορετικά.. Πάντως όπως και να έχει, εμένα με τον τρόπο αυτό η φέτα μου κρατάει μέχρι και 3-4 μήνες στο ψυγείο χωρίς να πάθει τίποτα!! Ας είναι καλά ο μπαμπάκας μου που την βρήκε και έτσι έχω πάντα φετούλα από το χωριό στο ψυγείο μου και όχι τις συσκευασμένες που απεχθάνομαι...
Μπορείτε να κάνετε μικρότερη ή μεγαλύτερη ποσότητα ανάλογα με τις ανάγκες σας... Εγώ για τάπερ που χωρά 2 κιλά φέτα μου φτάνει η μισή ποσότητα υγρού, διαιρώ δια 2 τα υλικά που γράφω επομένως.



http://sintagoulis.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου